Sunday, April 17, 2011

IKAN MASAK PINDANG

Hari ni badan rasa macam tak sihat saja dan tekak pun tak selera nak makan.
Ini jelah hidangan untuk aku tengah hari ni...Tak caya kan? Aku makan ini jer tanpa nasi sebab aku tengah diet dan kurangkan makan nasi..kerana umur pun makin meningkat so makanan pun kenalah berjaga- jaga sikit, penyakit zaman moden ni tak kira usia dan saiz badan.. untuk my hhubby lak aku masak a simple arab foods..Roz Shariyah dan Malokiyah bil Dajaj..Tak sumer makanan arab aku boleh makan dan aku memang tak suka sangat makan makanan arab ni..

Ikan Masak Pindang
Ikan kembung/ merah
2-3 biji cili merah/hijau/cili api-dibelah dua
1-2 batang Serai
2-3 biji Bawang Merah-di mayang
1-2 biji Bawang Putih-di hiris nipis
1-2 keping Asam Keping
Air secukupnya
Bendi
Garam secukup rasa
Cara-caranya:-
Masukkan semua bahan dalam periuk dan masak di atas api sederhana selam 15-20 minit/ sehingga ikan masak.

No comments:

Post a Comment